my cute followers :)

MH370 di hati


ASSALAMUALAIKUM buat semua pembaca.. (kalau ada pembaca) 

Pada 8 March 2014 kita telah dikejutkan dengan satu berita dimana pesawat daripada syarikat penerbangan MAS (Malaysia Airlines System) iaitu MH370 , dari Kuala Lumpur ke Beijing telah hilang dari radar dan gagal dikesan...
 mangsa MH370 yg terdiri daripada crew serta penumpang dari pelbagai negara. paling menyedihkan penumpang termuda di dalam pesawat itu berumur 2 tahun. 
pelbagai kenyataan dikeluarkan.. pelbagai berita serta info yang diberi . ada yang fasih dan ada yang tidak. pelbagai persoalan serta anggapan yg dibuat .. hari demi hari semakin byk tangan-tangan yg menghulurkan bantuan dalam misi mencari MH370. byk negara yg cuba membantu.. semakin hari sedikit demi sedikit yg klu serta petunjuk yg telah dikesan 
Akhirnya, setelah 2mggu lebih menjadi tanya.. pada 24 March 2014, Pm kita iaitu Dato Seri Najib Tun Razak telah mengadakan 1 sidang media dimanakan beliau mengumumkan bahawa.. MH370 telah terhempas di lautan ke-3 paling dalam. Lautan Hindi. 
MasyaAllah.. hanya Tuhan saja yg tahu perasaan seluruh ahli keluarga mangsa.. sebak sedih hingga tidak mampu diungkap. begitu juga seluruh rakyat Malaysia serta negara negara lain. sedih sebak dengan apa yg menimpa. satu kejadian yg tidak disangka..

terbang di langit mendarat dilautan.. lautan menjadi pusara. 

AL-FATIHAH untuk semua...
salam takziah..



No comments:

pengintip